zaterdag 29 november 2014

Blog: Babyshower Marieke van Dam

Blog: Babyshower Marieke van Dam

Deze week stond in het teken van mijn zusje haar babyshower, die ik heb georganiseerd samen met Marian en Larissa.

Super leuk om te doen, maar wel veel werk. Het moest allemaal in het geheim, want mijn zusje wilt graag alles weten.

We zijn 4 weken bezig geweest en ik kon er niks over schrijven in mijn blog, want mijn zusje is een trouwe  lezer. Dus alles moest in het geheim.

Eest de uitnodiging en de gastenlijst. We kwamen op ongeveer 20 vrouwen, wat een groep dachten we samen. Volgende puntje was de locatie. Larissa kwam met het idee om dat op de sportschool te gaan doen. Dus de locatie werd Gunther’s Family Fit aan de Anthony van Diemenstraat 18 in Culemborg.

Wat gaan we verder doen was de volgende stap. 3 leuke spelletjes bedachten en uitgewerkt.
·         Luier ruiken
·         Zwangerschap bij Dieren
·         Kinderliedjes afmaken

Ook wilde we dat de gasten iets persoonlijks deden voor Marieke, dus we bedachten een herinneringsboekje waar allemaal leuke dingen in staan denk aan liedjes, spelletjes, tips en noem maar op. Een kadootje is ook altijd leuk dus iedereen nam ook nog een kadootje mee met hun babyfoto erop.

Toen moesten we gaan bedenken wat we de gasten te eten en drinken gaan geven. En al snel kwam het idee om een high tea te maken. Samen met Larissa boodschappen gedaan. En toen aan de slag voor de high tea. We bedachten: cup cakes, fruit bowl, bladerdeeg hapjes, wraps, zandkoekjes en chocolaatjes.

Mama bedacht een babytaart, dus hebben Annemarie Pothuizen gevraagd of zij de taart wilde maken. En dat vond ze super leuk om te doen. Vrijdag gingen Larissa en ik naar Annemarie om de taart te halen.

Dit is de taart van Annemarie.

Ik vond het leuk om de gasten een bedankje te geven. Dus bedacht ik om een cup cake te maken van vilt met schoentjes erop. Een hele klus, maar samen met mijn mama is het gelukt.

Ook wilde ik dat Marieke echt voelde dat dit haar middag was, dus moest er een gekke haarband komen. Radertjes gingen draaien en dit kwam eruit. 2 mega grote spenen van vilt op een haardband. Marieke vond dit helemaal geweldig.

Tassen met voorbereiding voor de Babyshower!

En toen was de dag aangebroken van Marieke haar babyshower. Wij stonden allemaal klaar en Marieke werd opgehaald door onze moeder. Wat ze eigenlijk best wel een beetje vreemd vond, omdat onze moeder weinig auto rijdt.

Marieke was helemaal verrast, ze wist zich even geen raad, maar vond het helemaal geweldig.


Met haar mooie haarband stond ze verast te kijken wie er allemaal waren.

Nadat Marieke iedereen gegroet had kon het feest beginnen.

Eerst taart aan snijden met een bakkie koffie of thee.

Taart aan snijden was een dolle bedoeling, want ze wist niet zo goed hoe ze moest snijden.

Daarna kadootjes uitgepakt. Iedereen had een babyfoto op haar kadootje gedaan en Marieke moest raden van wie die was. Als ze het mis had, moest het kadootje terug in de mand.

 
Ze werd super goed verwend. Zowel dingen voor haar dochtertje als voor haarzelf.

Na het uitpakken van de kadootjes was het tijd voor een spelletje. We hadden 3 spelletjes bedacht.

Iedereen deed leuk mee en was super druk aan het schrijven of ruiken.

We hadden ook een winnaar en dat was Sandra. Een collega van Marieke. Die kreeg natuurlijk een klein prijsje.
 

Ook hadden we voor de dames allemaal lekkere dingen klaar gemaakt, dus het was na afloop nog lekker smullen.





















We hebben een super leuke middag gehad met elkaar. Marieke vond het helemaal geweldig. Er waren veel foto’s gemaakt door een lieve vriendin van mij Chantal. Op alle foto’s zit Marieke met een grote lach op haar gezicht.

Bedankt lieve meiden dat jullie dit voor Marieke wilde doen. Ze heeft genoten.

Zelfs oma van 80 jaar zat te genieten van de middag voor haar klein dochter. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten