woensdag 4 maart 2015

Knutsel brief maart 2015

Knutsel brief maart 2015

Thema: Voorjaar/lente.

Hier is de eerst knutsel brief van de maand maart 2015.

Ik koppel elke maand een thema aan de knutsel brief . En daar horen allemaal leuke activiteiten bij.

Hieronder heb ik een overzicht gemaakt van wat je kunt verwachten de komende maanden met de bijbehorende thema:

April: Pasen en Koningsdag
Mei: Moederdag
Juni: Vaderdag
Juli: Vakantie/ Zomer
Augustus:
September:
Oktober: Dierendag / Herfst/ Halloween.
November: Sinterklaas.
December: Kerst / oud en nieuw.

Zoals jullie kunnen zien mis ik nog 2 maanden, misschien heeft iemand een leuk idee. Ik hoor het graag.

Voor de maand Maart heb ik de volgende leuke activiteiten met als thema voorjaar en lente.


Bloemen maken met verschillende doppen.

Wat heb je nodig voor deze bloemen activiteit: natuurlijk heel verschillende soorten doppen. Denk aan bierdoppen, flessendoppen, melk/yoghurt doppen etc. IJzerdraad om een steeltje te maken.

Je maak in alle doppen kleine gaatjes met een punt van een schaar of schroevendraaier. Je begint met de “ bloem” vervolgens draai je het ijzerdraad voor sterkte en je werkt naar beneden door er een paar “ blaadjes” tussen te draaien. Zoals je kunt zien in de afbeelding hierboven.

Misschien kan je ook je eigen fantasie laten gaan met de kleuren. Ik ben benieuwd.


Hyacint maken van een wc rol en een blik.

Wat heb je nodig: Groen papier, wc rol, blik, verschillende kleuren crêpe papier, verschillende kleuren A4 papier, plakkertjes.

Je versiert de blik met een A4 papier en die beplak je mooi met je plakkertjes. Dan de wc rol beplakken met groen papier, en bladeren maken. Op de wc rol beplak je met crêpe papier.

Dan kan je aarden pakken om in je blik te doen zodat de wc rol goed kan staan.

Als je Hyacint klaar is heb jij een mooi bloementje op de kamer.

Ik heb nu een paar dingen opgenoemd die je kan gebruiken bij de activiteiten. Maar het volgende is altijd handig om in huis te hebben.

Schaar, lijm, vouwbladjes, A4 papier, verf, kwasten.

Je kunt ook het volgende alvast gaan sparen voor de komende maanden: wc rollen, keuken rollen, eierdozen, dopjes noem maar op.

In de maand April zou ik uitgebreid vertellen wat je in je knutsel kistje moet hebben of wat handig is. En dan ook het thema Pasen en Koningsdag.

Heel veel plezier deze maand Maart. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten