zondag 6 juli 2014

Mijn eigen doe boek


Mijn eigen doe boek.

 

Ik ben al een tijdje bezig met een eigen doe boek voor kinderen. En dacht zal nu eens een blog daarover schrijven, dus vandaar.

Ik werk zelf ook met kinderen, vond het grappig om iets van mezelf te maken voor de kinderen in een vorm van een boek. Ik ben dol op vilt, want dat voelt lekker aan ook voor kinderen.

En toen kwam het doe boek. Had wel van iemand een voorbeeld, maar heb het helemaal naar mijn eigen hand gemaakt.

Ik heb een basis doe boek. Dat bestaat uit:

Voorkant: van mijn doe boek. Je kan zelf bepalen wat je leuk vindt. Ik ben bijvoorbeeld nu een doe boek aan het maken met een auto op de voorkant. En ga er ook nog 1 maken met een vogel op de voorkant.



 

Waslijn pagina: Zo kunnen de kinderen leren welke kledingstukken er zijn en deze ophangen of in de wasmand doen.

Figuurtjes: De kinderen leren op deze manier welke vormen er zijn, maar ook welke kleuren er zijn.

 

Boerderij dieren: Deze dieren gaan de meeste kinderen snel leren. Als je aan het wandelen ben of op de fiets zit dan zie je deze dieren het vaakst ergens staan. Hier staan de dierennamen op, maar het kan ook met de geluiden van de dieren.

Doe pagina: Hier kunnen de kinderen leren een rits dicht te maken of open te maken. Druk knoopjes, strikken en knoopjes losmaken. Erg leuk om samen met je kindje te doen.



Voelpagina: Op deze pagina kan je samen met je kindje dingen voelen.

 



 

Je kan het Doe boek helemaal samenstellen, met je eigen kleuren die je mooi vindt.

Het basis doe boek bevat 6 pagina’s. Daarnaast kan je ook nog andere pagina’s bij bestellen. Denk dan aan:

·       Tellen.

·       Tanden poetsen.

·       Geboorte broertje / zusje.

·       Seizoenen: lente, zomer, herfst, winter.

·       Feesten: Sinterklaas, Kerst, Pasen, Verjaardag.

En zo ben ik nog meer leuke dingen aan het bedenken.

De prijs van het basis doe boek is € 35. En extra losse pagina’s erbij is € 15 per pagina. Dan heb je een voorkant en achterkant.

Erg leuk om als kraamcadeautje te geven en erg persoonlijk. Of als het kindje jarig is, is dit een mooie verrassing.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten