zondag 28 september 2014

Facebook knutsel deel 3: Zandkoekjes bakken

Buiten wordt het steeds kouder en binnen lekker warm. Samen met je kind(eren) koekjes bakken.

Vroeger deed ik dat ook vaak samen met mijn mama en zusje. Het huis rook lekker naar de koekjes die in de oven stonden.
Persoonlijk houd ik namelijk erg van bakken. Bij mijn ouders stond een oud kookboek van de Margriet in de kast en deze heb ik meegenomen toen ik op mezelf ging wonen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wat heb je nodig om zandkoekjes te maken:
·        200 gram zelfrijzend bakmeel.
·        150 gram boter.
·        100 gram witte basterdsuiker.
·        1 eierdooier.
·        Mes puntje zout.
Hoe maak je het deeg voor de zandkoekjes:
Verwarm de oven voor op 150 graden.
Kneed alle ingrediƫnten met een koele hand in een bal.
Zet de deeg ongeveer 30 minuten in de koelkast.
Strooi bloem op je aanrechtblad vervolgens rol je het deeg uit en daarna maak je daar kleine balletjes van. Dan kan je met behulp van uitsteekvormpjes je koekjes maken.
Als al je deeg op is, besmeer je de koekjes met ei. Daar worden ze namelijk mooi bruin van.
In de oven ongeveer 20 minuten ligt aan je oven. Af laten koelen en smikkelen maar.
 
Deegbal voor de koekjes.
 
 
Deeg rollen.
 
 
 
 
 Vormpjes uitsteken.
 
 
Koekjes insmeren met ei.
 
 
 Koekjes in de oven.
 


 
Gezellig thee drinken! 

Heel veel plezier! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten